Evlin Vastuullisen sijoittamisen toimintakertomus 2019 julkaistu

Evlissä vastuullisuus on tärkeä osa salkunhoitoa. Vastuullisuuteen on luotu systemaattiset prosessit, jotka varmistavat, että vastuullisuus on konkreettisesti osa sijoitustoimintaa. Vastuullisen sijoittamisen toimintakertomus käsittelee, mitä käytännön toimia vastuullisessa sijoittamisessa on tehty vuoden 2019 aikana.

“Vuonna 2019 jatkoimme systemaattisesti työtämme ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi julkaisemalla erilliset ilmastoperiaatteet. Ilmastoperiaatteet konkretisoivat tapamme huomioida ilmastonmuutos ja sen vaikutukset sijoituksissamme. Lisäksi saimme jälleen tunnustusta asiakkailtamme, kun Evlin vastuullisen sijoittamisen toimintatavat arvioitiin kolmatta kertaa peräkkäin Suomen parhaiksi yhteisösijoittajille suunnatussa KANTAR Sifo Prospera -tutkimuksessa. Vuoden 2020 alussa vastuullisuus nostettiin Evlin strategiseksi fokusalueeksi, mikä tarkoittaa, että Evlin vastuullisuuden kehittämiseen panostetaan yhä enemmän”, kertoo Evli Pankin vastuullisuusjohtaja Outi Helenius.

Lue Vastuullisen sijoittamisen toimintakertomus 2019

Vuosikertomus ja yritysvastuuraportti samoissa kansissa

Evlin vuosikertomuksessa ja yritysvastuuraportissa kerrotaan Evlin toiminnan keskeisistä tuloksista sekä vastuullisuuden kehittymisestä vuonna 2019. Yritysvastuuraportin osana tehty GRI-raportti noudattaa soveltuvin osin Global Reporting Initiatives (GRI) -aloitetta. Evli raportoi toista vuotta peräkkäin vastuullisuudestaan käyttäen viitekehyksenä GRI-standardia. Uutena osiona yritysvastuuraportissa on Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) -selvitys, jossa Evli raportoi toimintansa ilmastoriskeistä.

Lue osana vuosikertomusta julkaistu yritysvastuuraportti

Lisätietoja:
Outi Helenius, vastuullisuusjohtaja, Evli Pankki Oyj, p. +358 40 720 6859, outi.helenius@evli.com

Mikaela Herrala, Markkinointi-, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, Evli Pankki Oyj, p. +358 50 5445740, mikaela.herrala@evli.com