Evlin Vastuullisen sijoittamisen toimintakertomus 2020 julkaistu

Vastuullisuus on jo vuosien ajan ollut Evlissä olennainen osa liiketoimintaa. Vuonna 2020 Evli nosti vastuullisuuden yhdeksi strategiseksi fokusalueekseen ja kehitti toimintaansa entistä aktiivisemmin. Vastuullisen sijoittamisen toimintakertomus 2020 on nyt julkaistu.

Vuoden 2020 aikana systemaattinen työ vastuullisuuden parissa jatkui. Evli julkaisi muun muassa uudistetut osake- ja yrityslainarahastojen ESG-raportit, päivitti vastuullisen sijoittamisen periaatteitaan sekä ilmasto- ja omistajaohjausperiaatteitaan ja laajensi poissulkemiskriteereitään. Lisäksi Evli toi markkinoille kolme uutta vastuullisuutta painottavaa rahastoa.

“Vastuullisuus on strategiamme ytimessä ja olemme vuoden 2020 aikana tehneet monia konkreettisia toimia yhä kehittääksemme systemaattista työtämme vastuullisen sijoittamisen osalta. Muuttuvan regulaation myötä Evlin vastuullisuuden kulmakivet avoimuus ja läpinäkyvyys nousevat vielä vahvempaan asemaan ja nykyään asiakkaidemme saatavilla ovat sekä rahastokohtaiset ESG-raportit että kattava analyysi sijoitusten vastuullisuudesta. Strategisten tavoitteidemme mukaisesti tulemme julkaisemaan Evlin ilmastotavoitteet vuoden 2021 aikana. Tuemme myös mielellämme asiakkaitamme heidän ilmastotavoitteissaan ja siihen liittyvässä työssä”, kertoo Evlin vastuullisuusjohtaja Outi Helenius.

Lue Vastuullisen sijoittamisen toimintakertomus 2020

Vuosikertomus ja yritysvastuuraportti samoissa kansissa

Evlin vuosikertomuksessa ja yritysvastuuraportissa kerrotaan Evlin toiminnan keskeisistä tuloksista sekä vastuullisuuden kehittymisestä vuonna 2020. Yritysvastuuraportin osana tehty GRI-raportti noudattaa soveltuvin osin Global Reporting Initiatives (GRI) -aloitetta. Evli raportoi kolmatta vuotta peräkkäin vastuullisuudestaan käyttäen viitekehyksenä GRI-standardia. Raportissa on liitteenä myös Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) -selvitys, jossa Evli raportoi toimintansa ilmastoriskeistä.

Lue osana vuosikertomusta julkaistu yritysvastuuraportti

Lisätietoja:
Outi Helenius, vastuullisuusjohtaja, Evli Pankki Oyj, p. +358 40 720 6859, outi.helenius@evli.com