Evlin Vastuullisen sijoittamisen toimintakertomus 2022 on julkaistu

Vastuullisuus on Evlin strategian ytimessä ja perustuu läpinäkyvyyteen ja avoimuuteen. Vastuullisen sijoittamisen toimintakertomuksessa kerrotaan, miten Evlissä toteutettiin vastuullista sijoittamista vuonna 2022.

Evlissä vastuullinen sijoittaminen tarkoittaa ympäristön, yhteiskunnan ja hyvän hallinnon huomioimista sijoitustoiminnassa. Haluamme kasvattaa asiakkaidemme varallisuutta vastuullisesti, ja siksi vastuullisuus on integroitu varainhoidon sijoitustoimintaan.

Vuonna 2022 tehtiin lukuisia konkreettisia toimia vastuullisen sijoittamisen kehittämiseksi.

”Laajensimme asiakaskohtaista vastuullisuusraportointia uusilla ESG-tunnusluvuilla. Sitouduimme entistä vahvemmin ilmasto- ja biodiversiteettityöhön allekirjoittamalla Net Zero Asset Managers -aloitteen ja liittymällä Taskforce on Nature-related Financial Disclosures -foorumiin. Jatkoimme systemaattista vaikuttamista yhtiöihin sekä itsenäisesti että yhteisvaikuttamisaloitteiden kautta. Aloitimme myös UNICEFin kanssa tutkimushankkeen lasten oikeuksien edistämiseksi sijoitus- ja yritystoiminnassa. Evli on mukana projektissa selvittämässä erityisesti sijoittajanäkökulmaa eli sitä, miten lasten oikeuksista raportoidaan sijoittajille ja miten tieto integroidaan sijoitusprosesseihin”, kertoo Evlin vastuullisuusjohtaja Petra Hakamo.

Lisäksi vuonna 2022 Evli sai jo toisen kerran tunnustuksen Suomen parhaimmasta vastuullisen sijoittamisen osaamisesta SFR Scandinavian Financial Research -tutkimuslaitoksen tekemässä yhteisövarainhoidon asiakastutkimuksessa.

Lue lisää: Evlin vastuullisen sijoittamisen toimintakertomus 2022

Lisätietoja:
Petra Hakamo, vastuullisuusjohtaja, Evli Oyj, p. +358 40 552 5880, petra.hakamo@evli.com
Elina Niiranen, vastuullisen sijoittamisen analyytikko, Evli Oyj, p. +358 40 567 3446, elina.niiranen@evli.com